trafic.ro ranking

trafic.ro

12 august 2015

Derpsky Andromeda telescop 10 inci newtonian Nikon D80.

Astrofotografie Deepsky.
Deepsky este un cuvânt străin de mine în activităţile astronomice prin telescop pe care le desfăşor de ani buni (din 2008). Asta pentru că nu am avut prea multe pretenţii şi am vrut să fac ce este mai uşor: să filmez prin telescop doar obiectele din Sistemul nostru Solar, adică m-am oprit la observaţii planetare, solare şi lunare.
Prietenul meu din copilărie căruia îi place şi i-a plăcut de mic astronomia, deşi nu a avut timp să se ocupe de această pasiune practic (până acum), mereu mi-a reproșat de ce nu mă apuc serios de treabă şi să fac astrofotografie adevărată. Pentru el fotografierea galaxiilor, nebuloaselor, roiurilor de stele, reprezintă adevăratul succes în astronomie. El mereu s-a uitat mai departe decât mine, dincolo de Sistemul Solar. Şi uite aşa că Val, prietenul despre care vorbim, şi-a achiziționat un telescop mai mare cu 2 inci decât al meu, adică e de 10 inci, şi mai performant, zic asta pentru că e echipat cu GoTo.

Se pare că în momentul achiziționării telescopului am fost prezent la el la București. Trec peste momentul fericit, şi ajungem la punerea lui în funcțiune, la câţiva zeci de km de capitală, într-o grădină cu meri şi pruni dar care nu ne-au îngreunat observațiile. Atmosfera din Dridu a fost perfectă, cerul negru fără poluare luminoasă. De fapt ne-am şi minunat de aspectul puternic al braţului Galaxiei la care ne-am holbat miraţi la stelele fără număr fără număr din trunchiul ei.

Telescopul nu a fost greu de montat, fără diferenţe cu al meu. Partea grea a fost alinierea acestuia. Sărim şi peste acest capitol, şi ajungem la ceea ce am obținut, adică ceea ce a fost cel mai important: fotografiile. În cele 2 nopti albe pe care le-am petrecut împreună acolo, am fotografiat prin telescopul lui câteva obiecte deepsky, iar dimineața am filmat puţin şi Luna (nu m-am putut abţine ha ha).

Am fumat (doar eu), am şi băut câte o bere, ne-am şi certat un pic dar ne-am şi bucurat când obţineam câte o poză reușită.

Am fotografiat Polaris, Vega, Andromeda (M31), Spiral Galaxy (NGC 4013), Ring Nebula (M57), roiuri globulare, toate doar la 30 de secunde expunere. Normal, nu este mult, dar a fost o experienţă de neuitat, în care am învățat mai multe tehnici de lucru cu telescopul, şi ne-am distrat, deşi mulţi nu văd distracţie în acest mod, să pierzi câteva nopţi lângă un telescop.

Un lucru este cert, astrofotografia deepsky este interesantă şi am să o încerc mai des, la București sau Baia Mare, şi de aceea voi încerca să îmi cumpăr mai multe aparate în timp pentru ca să mă ocup mai serios de acest hobby fascinant.

În acest articol am postat imagini cu galaxia Andromeda (M31). Sunt poze simple la 30 de secunde expunere, fără stack-uri şi fără photoshop, deci nu vă grăbiţi să îmi ziceţi că pe net gasiţi poze mult mai bune cu această galaxie, pentru că pretențiile mele oricum nu sunt mari la început de drum în imaginile deepsky. Mai mult a fost o chestie de testare a telescopului. 
Pentru cei care nu stiu cum arata aceasta galaxie, exact asa se vede prin telescop cu ochiul uman, ca o ceata in jurul unei "stele".



Instrument astronomic: telescop Newtonian 10 inci SkyWatcher (Sandu Val-Cosmin)
Montura C6/EQ6 motorizata GoTo

Aparat: Nikon D80 cu inel T
Ocular: nu (focal)
Filtru: nu
Data: 08 august 2015
Ora: 03:53
Mod: manual
ISO: H 1.0
Timp expunere: 30 sec
Locatie: Dridu, Ilfov, Romania

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Imagini si video prin telescop

Craterul Abulfeda si Almanon (3) Craterul Albategnius si Hipparchus (8) Craterul Alexander (3) Craterul Alphonsus (9) Craterul Apianus Aliacensis si Werner (10) Craterul Archimedes (11) Craterul Archytas si Timaeus (3) Craterul Aristarchus si Herodotus (15) Craterul Aristillus si Autolycus (10) Craterul Aristoteles si Eudoxus (16) Craterul Arnold si Democritus (2) Craterul Arzachel Thebit si Rupes Recta (12) Craterul Bailly (4) Craterul Balmer si Vendelinus (4) Craterul Banachiewicz (1) Craterul Barocius si Maurolycus (9) Craterul Biela (5) Craterul Boussingault (9) Craterul Bullialdus (4) Craterul Burg (7) Craterul Byrgius (5) Craterul Campanus si Mercator (3) Craterul Capuanus si Palus Epidemiarum (11) Craterul Casatus si Klaproth (8) Craterul Cassini (5) Craterul Catharina (7) Craterul Cichus si Weiss (2) Craterul Clavius (19) Craterul Cleomedes (6) Craterul Colombo si Magelhaens (4) Craterul Condorcet (3) Craterul Copernicus (14) Craterul Cruger (1) Craterul Curtius (4) Craterul Davy si Palisa (2) Craterul De La Rue (1) Craterul Delambre Taylor si Dollond (4) Craterul Deslandres si Lexell (8) Craterul Doppelmayer (4) Craterul Eddington si Seleucus (2) Craterul Endymion (5) Craterul Eratostene si Sinus Aestuum (9) Craterul Firmicus si Apollonius (3) Craterul Flammarion (1) Craterul Flamsteed (2) Craterul Fontenelle (1) Craterul Fra Mauro (4) Craterul Fracastorius (4) Craterul Furnerius (3) Craterul Gambart (4) Craterul Gärtner si Democritus (3) Craterul Gassendi (16) Craterul Geber Abenezra si Azophi (7) Craterul Gemma Frisius si Zagut (4) Craterul Goclenius (3) Craterul Goldschmidt si Anaxagoras (12) Craterul Goodacre (1) Craterul Grimaldi (10) Craterul Gruemberger si Cysatus (8) Craterul Guericke si Parry (3) Craterul Gutenberg (1) Craterul Hainzel (11) Craterul Harpalus si South (6) Craterul Heinsius (2) Craterul Helicon si Le Verrier (3) Craterul Heraclitus si Licetus (14) Craterul Hercule si Atlas (16) Craterul Hevelius si Cavalerius (4) Craterul Hommel si Pitiscus (9) Craterul J. Herschel (4) Craterul Janssen Vlacq şi Rosenberger (16) Craterul Julius Caesar (5) Craterul Kepler (8) Craterul Lalande si Mosting (2) Craterul Lambert si Pytheas (1) Craterul Langrenus (3) Craterul Letronne Billy si Hansteen (3) Craterul Lilius (4) Craterul Longomontanus si Maginus (26) Craterul Macrobius si Tisserand (8) Craterul Manilius (7) Craterul Manzinus si Mutus (5) Craterul Marco Polo (1) Craterul Marius (4) Craterul Maupertuis si La Condamine (2) Craterul Menelaus (10) Craterul Messala si Geminus (5) Craterul Messier (1) Craterul Moretus (23) Craterul Nearch Jacobi si Boguslawsky (5) Craterul Oenopides (4) Craterul Orontius (14) Craterul Pallas si Murchison (12) Craterul Parrot Airy si Vogel (1) Craterul Pentland Scott si Demonax (5) Craterul Petavius (8) Craterul Philolaus (4) Craterul Phocylides si Nasmyth (10) Craterul Piazzi Lacroix si Fourier (4) Craterul Piccolomini (10) Craterul Platon (16) Craterul Plinius (11) Craterul Pontécoulant (2) Craterul Posidonius (8) Craterul Proclus (8) Craterul Ptolemaeus (10) Craterul Reinhold si Lansberg (3) Craterul Rhaeticus (1) Craterul Rheita si Metius (8) Craterul Riccius (2) Craterul Rothmann si Lindenau (6) Craterul Sabine si Ritter (2) Craterul Sacrobosco (4) Craterul Santbech (5) Craterul Sasserides si Gauricus (8) Craterul Scheiner (8) Craterul Schickard (21) Craterul Schiller (16) Craterul Scoresby (4) Craterul Secchi (1) Craterul Sirsalis (1) Craterul Stadius (4) Craterul Steinheil si Watt (3) Craterul Stevinus si Snellius (4) Craterul Stiborius (1) Craterul Stöfler si Maurolycus (7) Craterul Strabo si Thales (3) Craterul Taruntius (4) Craterul Theaetetus si Calippus (2) Craterul Theophilus si Cyrillus (8) Craterul Triesnecker (10) Craterul Tycho (18) Craterul Vega (3) Craterul Vieta Mersenius si Cavendish (10) Craterul W. Bond si Meton (10) Craterul Walther Purbach si Regiomontanus (18) Craterul Wichmann (2) Craterul Wilhelm si Pitatus (14) Craterul Wolf (3) Craterul Zollner si Kant (1) Craterul Zucchius Bettinus si Kircher (8) Culorile Lunii (6) Eclipse (7) Galerie (19) Iluzii optice (6) Imagini DSLR cerul (7) Imagini DSLR si Hyperion (6) Imagini DSLR si telescop (36) Luna in 3D cu 3dfication (3) Magazine telescoape (1) Mozaicuri Luna (12) Pete solare (10) Planete (32) Rima Ariadaeus (4) Rupes Altai (10) Stele (13) Termeni (12)

 
Toate imaginile sunt © Copyright 2010-2015 Lupu Victor. Toate drepturile rezervate.Fotografiile nu pot fi reproduse, publicate, sau copiate sub nicio formă fară acordul autorului. Mulțumesc pentru respectarea drepturilor de proprietate intelectuală. ASTROFOTOGRAFIA | Lupu Victor Astronomy - Contact - Ajutor
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Online Project management